Warsztat samochodowy Auto Miś
Zasada działania filtrów cząsteczek stałych DPF/FAP
Osadzające się w filtrze DPF cząstki sadzy powodują jego stopniowe zapychanie, a co za tym idzie utratę wydajności. By rozwiązać ten problem w części pojazdów stosuje się – wymagające wymiany po zapełnieniu – filtry jednorazowe. Bardziej zaawansowanym rozwiązaniem przeciwdziałającym zapychaniu się filtra jest jego samooczyszczanie. Proces ten polega na katalitycznym spalaniu sadzy po osiągnięciu przez filtr odpowiednio wysokiej temperatury (powyżej 600 stopni Celsjusza). System ten nosi nazwę regeneracji pasywnej.
Stosowane są też aktywne systemy wypalania zgromadzonej w filtrze sadzy. Jednym z nich jest okresowa zmiana trybu pracy silnika. W systemie tym silnik emituje zwiększoną ilość dwutlenku azotu, który przepływając przez filtr, powoduje utlenianie zgromadzonej sadzy. Inną metodą aktywnej regeneracji jest okresowe podgrzewanie filtra DPF /FAP dodatkowym płomieniem wtryskiwanej do filtra mieszanki, który spala zalegającą w nim sadzę.
Wypalanie filtra w piecu w bardzo wysokiej temperaturze
Jako jedni z nielicznych jesteśmy w stanie zaoferować usługę regeneracji filtra cząstek stałych (DPF/FAP).
Poprzez długotrwałe wypalanie w wysokiej temperaturze w specjalnie do tego przystosowanym piecu oczyszczamy filtr ze wszystkich zanieczyszczeń – popiołów, sadzy i innych osadów. Jego przepustowość jest identyczna jak fabrycznie nowego filtra! Dodatkowo obudowa filtra DPF FAP jest odnawiana, malowana i/lub polerowana w zależności od potrzeb. Nasze filtry po regeneracji wyglądają i działają jak nowe!
Możemy zregenerować każdy filtr cząstek stałych FAP / DPF. Z każdej marki i każdego modelu samochodu poruszającego się po polskich drogach.
Jedynie mechanicznie uszkodzone filtry nie mogą zostać zregenerowane. W zniszczonym filtrze cząstek stałych wymieniamy wkład filtra na fabrycznie nowy lub możemy zaoferować całkowicie fabrycznie nowy filtr.
Regeneracja, wypalanie filtrów cząstek stałych
- Regeneracja DPF/FAP
- Wypalanie DPF w piecu
Otwarte:
Poniedziałek - Piątek: 9:00 - 17:00
Nasza oferta
- Remonty silników
- Wymiana sprzęgła
- Wymiana rozrządu
- Serwis klimatyzacji
- Naprawa rozruszników
- Naprawa alternatorów
- Przygotowanie do przeglądu
- Diagnostyka komputerowa
- Ustawienie zbieżności kół
- Kalibracja ADAS
- Kontrola i naprawa zawieszenia
- Wymiana belki tylnej
- Konserwacja podwozia
- Wymiana oleju
- Naprawy bieżące, eksploatacyjne
- Naprawa układu hamulcowego
- Naprawa układu kierowniczego
- Naprawa układu wydechowego
- Regeneracja turbosprężarek
- Dpf off, usuwanie filtra cząstek stałych
- Regeneracja filtra cząstek stałych DPF/FAP
- Montaż haków holowniczych
- Wykręcanie urwanych świec żarowych
- Wyciąganie zapieczonych wtryskiwaczy
- Regeneracja wtryskiwaczy Szczecin
- Korekta przebiegu licznika
- Mercedes W204 W212 naprawa rygla ESL ELV Szczecin
- Programowanie kluczyka elektronicznego rybki Mercedes Szczecin
- Naprawa sterownika skrzyni biegów Mercedes Szczecin
- Programowanie kluczyka bezprzewodowego BMW Szczecin
- Programowanie kluczyka bezprzewodowego grupy VAG Szczecin
- Programowanie kart do Renault
- Elektronika samochodowa
- Czyszczenie układu dolotowego i zaworów ssących